Friday, May 28, 2010

SELAGI BINTANG BERKELIP..

Kesibukan membuatkanku melupakan hobi aku yang biasa. Hm, mungkin malam ini aku berpeluang sedikit untuk melihat bintang dan langit malam. Seketika aku merasa lapang dan tenang. Satu terapi yang baik buatku, sambil berpeluang untuk memuji hebatnya ciptaan yang Esa. Aku turut merasakan syukur kerana berpeluang memperjuangkan Islam yang aku sayangi ini.
Sebenarnya aku sedang merindui keluargaku.. Kebelakangan ini, wajah-wajah insan kesayanganku kerap menyinggah di fikiran. Lagi-lagi adikku yang bongsu. Hm, aku ada call emak sebelum ni, mungkin gembira dengan kelahiran cucunya yang pertama (akan datang) membuatkan emak nampak sibuk. Jadi, aku tak nak ganggu la.. asal mak hepi, aku pun hepi je la..
Hidup mesti diteruskan. Kapasiti aku sebagai perwakilan pelajar sekarang ni betul-betul menguji ketahanan diri. Aku banyak mempelajari erti sabar. Betapa pentingnya kesabaran tu sehinggakan Prof. Dr Yusuf Qardhawi menghasilkan buku 'Sabar Menurut Perspektif Islam'..Dan Allah s.w.t. sentiasa bersama-sama dengan hambaNya yang sabar..
Salam perjuangan buat pembaca.. InsyAllah, kalau line internet clear, artikel seterusnya akan menyusul..
Wallahua'lam..

2 comments:

goldtinted said...

salam ya ukhti :)

moga diberi kesihatan yg baik insyaAllah.

i'll be waiting 4 nur next posting ;)

satelit_ababil said...

W'slm..syukran kak..

Thanks so much for your nice advice and your special care..